Ön is szeretné megtartani eredeti fogait? Szeretne egy fogmegtartó kezelést, ami tartós és fájdalommentes? Az Ön számára is a gyökérkezelés lesz a megoldás!

A gyökérkezelés – a tévhitekkel ellentétben – nem fájdalmas, ellenben, bizonyos esetekben, egy szükséges lépés a sérült fog megtartásához.

Mikor szükséges gyökérkezelés?

Amikor a fog belső lágy része – a pulpa – megsérül, akkor minden esetben szükséges a foggyökér kezelése ahhoz, hogy a fog megtartható legyen. Ellenkező esetben, kínzó fájdalmak közepette, a fog hamarosan kihullik.

Hogyan sérülhet meg a fog belső lágy része? Ez egy jogos kérdés, hiszen ez a lágy rész többszörösen védve van a kemény fogzománc és az alatta lévő réteg, a dentin által. Mégis igen gyakori, hogy ez a két réteg nem nyújt megfelelő védelmet.

Napjainkban – már a fiatal felnőttek körében is – igen gyakori a fent leírt eset, éppen ezért a gyökérkezelés az egyik legsűrűbben előforduló szükséges kezelés.

A foggyökér kezelésével kapcsolatban azonban még mindig vannak évtizedek óta fennálló tévhitek. Melyek közül leggyakoribb, amivel ezt az oldalunkat is kezdtük, hogy a beavatkozás fájdalmas, holott ez valóban csak tévhit. A gyökérkezelés fájdalommentes.

Ahhoz, hogy jobban megértsük az egész folyamatot, nézzük meg az okokat, majd ezután kérdéseink nagy részére azonnal választ kapunk.

A foggyökér kezelése akkor válik szükségessé, amikor a fentebb említett lágy szövet begyullad, illetve ha valamilyen fertőzés éri. A gyulladásnak és a fertőzésnek az alábbi okai lehetnek.

• fogszuvasodás
  • hőhatás
  • kémiai behatás
  • mechanikai behatás (sérülés, trauma)

Attól nem kell tartani, hogy a lágy szövet gyulladását vagy fertőzöttségét nem vesszük észre, hiszen ha nem történik meg időben a foggyökér kezelése, az borzasztó fájdalmakhoz vezet. Amennyiben még ebben a fázisban is inkább a fájdalomcsillapítók mellett döntünk a gyökérkezelés helyett, abban az esetben az állkapocs maradandóan károsodhat. Nem érdemes ezt a fázist kivárni, hiszen ez a beavatkozás ma már mindenki számára elérhető.

Gyökérkezelés tévhitek

Ön is hallott rémhíreket a gyökérkezelés utóhatásaival kapcsolatban? Szeretne tisztában lenni azzal, hogy melyek a tévhitek? Olvasson tovább!

Az alábbiakban felsoroljuk a leggyakoribb tévhiteket, melyek a gyökér kezelt fog témáját érintik, így Ön biztos lehet abban, hogy nem árt saját magának ezzel a lépéssel.

A gyökérkezelés fájdalmas?

Erről a kérdésről már korábban esett szó. A tévhitekkel ellentétben maga a kezelés nem fájdalmas.

Napjainkban modern érzéstelenítési technológiák állnak rendelkezésre. Így a gyökérkezelés során Ön semmit nem érez. A kezelés után egy-két napig enyhe, kellemetlen érzés előfordulhat, de ez semmiképpen nem nevezhető fájdalomnak.

Gyökérkezelés után valóban sérülékenyebb a fog?

Ez a második leggyakoribb tévhit a témával kapcsolatban. A kezeléstől a fog nem válik sérülékenyebbé.

Ennek a tévhitnek megvan az oka. Abban az esetben valóban sérülékenyebb a fog, ha a kezelés folyamatát egy kiterjedt szuvasodás előzi meg. Amikor a fog belső állományának megbetegedése szuvasodás miatt történik, akkor a fog külső, kemény rétegének nagy része már tönkrement. Ebben az esetben a fog tartószerkezete már valóban nem túl stabil. Erre azonban nagyszerű megoldás a gyökérkezelés után koronával ellátni a sérült fogat. Így annak szilárdsága újra a régi lesz.

A gyökérkezelés hatással van a szervezet általános állapotára?

Inkább azt mondhatnánk, hogy a gyökérkezelés hiánya van negatív hatással a szervezet egészségére.

Amikor maga a kezelés túl későn történik meg, és az állcsont már gyulladásban van, akkor tapasztalható egy általános egészségromlás. Ennek azonban nem a kezelés az oka, hanem a korábbi elhanyagolt állapot. Ebből is látszik, mennyire fontos, hogy a kezelés időben megtörténjen.

Gyökérkezelés fontossága

Szeretné elkerülni a fájdalmakat és a szövődményeket?

A fentiekből látható, hogy hová vezet, ha a kezelés nem történik meg időben. Ez mind megelőzhető!

Nem érdemes megvárni a fájdalmakkal járó szituációt. Természetesen Ön nem lehet biztos abban, hogy éppen a gyökérkezelés az, amire szüksége van. Ehhez fogászati diagnosztika szükséges.

Ha kétségei vannak fogai állapotával kapcsolatban, illetve a fenti tünetek vagy okok közül bármelyik fennáll, akkor jelentkezzen be hozzánk egy állapotfelmérésre még ma!

Nem érdemes halogatni a döntést, hiszen ha valóban szükséges a kezelés, akkor az állapot minden egyes eltelt nappal rosszabbodik. Jöjjön el hozzánk fogászati diagnosztikára most!